Część okresów przejściowych TSI przechodzi do lamusa

W maju skończy się pewna epoka dla TSI dotyczących pojazdów kolejowych. Urząd Transportu Kolejowego jest w stałym kontakcie z rynkiem, by każdy był przygotowany na duże zmiany w dopuszczeniach pojazdów do eksploatacji. Z TSI jest trochę tak, jak ze znanym wśród kolejarzy „kwadratem” – kwadratowym kluczem, którym da się otworzyć i zamknąć prawie wszystko – od przedziału w wagonie po szafkę w lokomotywie. TSI, czyli techniczne specyfikacje interoperacyjności to wymagania, które mają ujednolicić europejski system kolei – perony, trakcję, systemy bezpieczeństwa, pojazdy szynowe. Jak „kwadrat” pasuje do wielu zamków w pociągach, tak polski pociąg ma współgrać z systemem kolejowym Czech, Niemiec czy Węgier – i odwrotnie. Komentuje dla "Rynku Kolejowego" Ignacy Góra, prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

Odpowiedzi

Dodaj nową odpowiedź

  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a><i> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • You can use BBCode tags in the text.
  • Sparkline filter: [sparkline style=line|bar|winloss height=15 12,3,-2,39,23,2,......]

Więcej informacji na temat formatowania