• strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /home/rail/public_html/sites/all/modules/views/views.module on line 879.
  • strict warning: Declaration of views_handler_argument::init() should be compatible with views_handler::init(&$view, $options) in /home/rail/public_html/sites/all/modules/views/handlers/views_handler_argument.inc on line 745.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter::options_validate() should be compatible with views_handler::options_validate($form, &$form_state) in /home/rail/public_html/sites/all/modules/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 589.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter::options_submit() should be compatible with views_handler::options_submit($form, &$form_state) in /home/rail/public_html/sites/all/modules/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 589.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter_boolean_operator::value_validate() should be compatible with views_handler_filter::value_validate($form, &$form_state) in /home/rail/public_html/sites/all/modules/views/handlers/views_handler_filter_boolean_operator.inc on line 149.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_style_default::options() should be compatible with views_object::options() in /home/rail/public_html/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_style_default.inc on line 25.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_row::options_validate() should be compatible with views_plugin::options_validate(&$form, &$form_state) in /home/rail/public_html/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_row.inc on line 135.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_row::options_submit() should be compatible with views_plugin::options_submit(&$form, &$form_state) in /home/rail/public_html/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_row.inc on line 135.

Feed items

Aż 52 nowe Flirty dla BLS

Spółka przewozowa BLS zamówiła 52 pojazdy typu Flirt najnowszej, trzeciej generacji, zastępując nimi pociągi starszych typów. Zakup pojazdów jest związany z planowaną rozbudową połączeń regionalnych o Berno.

Koleje Małopolskie: Impulsy pojadą na linii SKA2

Od 21 stycznia połączenie SKA2 Sędziszów – Miechów – Kraków – Skawina będzie obsługiwał pięcioczłonowy pojazd Newag Impuls EN79 – poinformowały Koleje Małopolskie.

UTK interweniuje w PKP Energetyce. „Nie ma potrzeby wymiany liczników"

Zdaniem prezesa Urzędu Transportu Kolejowego nie ma konieczności wymiany liczników energii trakcyjnej w pojazdach kolejowych. Dlatego Ignacy Góra interweniował w spółce PKP Energetyka, która chce, by od 2019 r. przewoźnicy korzystali tylko z nowych liczników. Zdaniem Urzędu wymagania PKP Energetyki są nieuzasadnione i mogą narazić przewoźników na niepotrzebne koszty.

Jakie (jeszcze) pociągi muszą sprzedać wodociągi?

Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów sprzedaje trzy spalinowe zespoły trakcyjne prywatnemu przewoźnikowi SKPL. Jednak po nieudanych operacjach finansowych poprzedniego zarządu województwa śląskiego w spółce pozostało jeszcze dużo taboru, który miał wprowadzić Koleje Śląskie w nową erę.;

Gorzów podpisał umowę z projektantem przebudowy i budowy tras tramwajowych

Przed kilkoma dniami Gorzów Wielkopolski zawarł dwie umowy z firmą Progreg na wykonanie projektu dla przebudowy torowiska z deptakiem w ciągu ul. Chrobrego i Mieszka I, a także budowy nowej trasy tramwajowej do ul. Szarych Szeregów. Dokumentacje mają powstać w ciągu pół roku.

LOT skarży się na Ryanaira, ten zaprasza LOT do Modlina

Ryanair rośnie, ale Modlin za nim nie nadąża. Dlatego irlandzki przewoźnik składa propozycję LOT-owi: jeśli LOT chce płacić w Modlinie tyle, co my, jesteśmy gotowi przenieść połowę swojego ruchu na lotnisko Chopina.

Janusz Kućmin w Akiem

Z początkiem stycznia Janusz Kućmin rozpoczął pracę jako szef regionu Europa Centralna w firmie Akiem – jednym z największych w Europie pooli taborowych.

Linia 202 będzie przygotowana do prędkości 200 km/h, a potem 240 km/h

– Projektant modernizacji linii kolejowej 202 ma tak ją przygotować, aby możliwe było osiągnięcie prędkości 200 km/h i wyższej na jej dużej części – powiedział w Gdańsku prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.

KIO oddaliła odwołanie Kapscha. GSM-R dla PKP PLK zbuduje Nokia

Krajowa Izba Odwoławcza nie zgodziła się z zarzutami konsorcjum Kapsch i Porr wobec rozstrzygnięcia przetargu PKP PLK na stworzenie systemu komunikacji ERTMS/GSM wzdłuż polskich linii kolejowych. Odwołujący twierdzili, że konsorcjum Nokii, która wygrała przetarg, oferując cenę niższą o miliard złotych od kosztorysu, nie będzie w stanie zrealizować prac zamykając się w tym budżecie.

UTK: Jak zwiększyć bezpieczeństwo na remontowanych liniach kolejowych?

Wygrodzenia linii kolejowych, na których prowadzone są prace remontowe oraz wprowadzenie systemów informowania o nadjeżdżającym pociągu – to niektóre z działań, które mogą poprawić bezpieczeństwo w trakcie robót na liniach kolejowych. Takie rozwiązania zostały zaproponowane w trakcie spotkania Zespołu ds. monitorowania poziomu bezpieczeństwa sektora kolejowego w Polsce działającego przy Prezesie Urzędu Transportu Kolejowego.