W 2008 roku w czeskiej Studénce doszło do katastrofy kolejowej pociągu EuroCity, w wyniku której zginęło osiem osób. Właśnie zapadł wyrok uniewinniający oskarżonych w tej sprawie.
Ostatni zmodernizowany wagon typu Bdpee dla pociągów ekspresowych i EuroCity właśnie dotarł do Kolei Czeskich. 62 wagony wyremontowała Škoda Transportation. Spotkać je będzie można na trasach europejskich m.in. z Pragi do Brna, Bratysławy i Budapesztu.
Ceske drahy podnoszą komfort podróżowania w pociągach z Pragi do Hradec Králové i Trutnova. Składy kursujące w tych relacjach będą zestawione ze zmodernizowanych wagonów, standardem porównywalnym z tymi, jakie dotychczas można było spotkać na połączeniach EuroCity i InterCity.
Słowackie koleje ZSSK mają dobre wieści dla pasażerów. Dzięki uruchomieniu nowego pociągu EuroCity „Varsovia” Bratysława zyska połączenie z kilkoma europejskimi stolicami.
Prezes UTK trzykrotnie stwierdził takie same nieprawidłowości w międzynarodowym pociągu EuroCity „Sobieski” relacji Wiedeń – Gdynia Główna w zakresie bezpieczeństwa i jakości przewozów. Wykryto m.in. niesprawną klimatyzację, drzwi przedziałowe i czołowe oraz większość toalet.
Licznik opóźnienia Eurocity Polonia wskazuje już ponad 800 minut. Wszystko przez marznący deszcz, który zatrzymał pociągi i tramwaje w całych Czechach.
Koleje niemieckie (DB) poinformowały, że usunięto zniszczony tabor na stacji kolejowej w Mannheim, po tym jak w piątek wieczorem zderzyły się tam dwa pociągi: pasażerski EuroCity i towarowy, przewożący chemikalia. Teraz kolejarze muszą naprawić zniszczone tory i sieć trakcyjną.
W poniedziałek już bez przeszkód ma się odbywać ruch kolejowy w Mannheim. W piątek doszło to wypadku, w którym rannych zostało 45 osób podróżujących pociągiem Eurocity z austriackiego Grazu do Saarbrücken.
Wstępny zarys rozkładu jazdy połączeń międzynarodowych zakłada przywrócenie bezpośredniego połączenia Warszawy i Pragi. Nowością ma być pociąg EuroCity „Sobieski”, który zamiast w Warszawie, swój bieg prawdopodobnie będzie rozpoczynał i kończył w Gdyni.