warning: Creating default object from empty value in /home/rail/public_html/modules/taxonomy/taxonomy.pages.inc on line 34.

Koleje Dolnośląskie

Rakoniewice Milickie. Dlaczego odbudowano przystanek, gdzie nie zatrzymują się pociągi?

Koleje Dolnośląskie zaczęły kursowanie z Wrocławia do Krotoszyna przez Milicz 25 marca. Niemal od razu swoje uwagi co do połączenia wystosowali samorządowcy z gmin, przez które przejeżdża pociąg. Coraz głośniej jest także o przystanku Rakoniewice Milickie, który został kompleksowo zmodernizowany, a gdzie nie zatrzymuje się żaden pociąg.

Polregio kupi używane Linki?

Poznaliśmy szczegóły przetargu Przewozów Regionalnych na dwa używane pociągi spalinowe. Pesa zaoferuje przewoźnikowi pojazdy Link, które kiedyś mogły kupić Koleje Dolnośląskie.

Wójt gminy Lubin: Pozbawienie nas pociągów to absurd bez precedensu

Koleje Dolnośląskie, planując reaktywację pociągów pomiędzy Legnicą a Lubinem po świeżo zmodernizowanej infrastrukturze, chciałyby ominąć 4 z nowoczesnych przystanków i stacji zlokalizowanych pomiędzy miastami. Wywołuje to opór Gminy Lubin i zaskoczenie kolejowych analityków.

Pre-Fabrykat: odstąpienie od umów przez KD jest bezpodstawne

Koleje Dolnośląskie poinformowały wczoraj, że odstąpiły od umów zawartych ze spółką Pre-Fabrykat na wybudowanie w Legnicy myjni taboru kolejowego oraz rewitalizacji budynku magazynowego. Powodem miało być wielomiesięczne opóźnienie projektu z winy wykonawcy. Firma Pre-Fabrykat nie zgadza się z tym zarzutem, a odstąpienie od umów uważa za bezpodstawne.

Myjnia i nowy magazyn KD nie powstaną. Spółka obwinia wykonawcę, wykonawca spółkę

Koleje Dolnośląskie wycofują się z dużej inwestycji w swoje zaplecze. Umowa na zaprojektowanie i budowę myjni oraz rewitalizacji zabytkowego budynku magazynowego została zerwana przez przewoźnika.

Nowe zaplecze KD w pobliżu stacji Wrocław Główny?

Koleje Dolnośląskie informują, że maleją szanse na budowę myjni i rewitalizację budynku magazynowego w Legnicy w obowiązującj perspektywie finansowej UE. Przewoźnik podtrzymuje chęć zrealizowania projektu, a jednym z rozważanych wariantów jest przeniesienie inwestycji do Wrocławia.

Koleje Dolnośląskie mają pierwszą maszynistkę

Magdalena Wielczyk to pierwsza w historii spółki Koleje Dolnośląskie kobieta, która poprowadzi pociągi w biało-żółtych barwach Dolnego Śląska.

Pierwsza maszynistka w Kolejach Dolnośląskich

Magdalena Wielczyk właśnie udowodniła, że zawód maszynisty nie jest zarezerwowany wyłącznie dla mężczyzn. To pierwsza w historii spółki Koleje Dolnośląskie kobieta, która poprowadzi pociągi w biało-żółtych barwach Dolnego Śląska. W świat mężczyzn wkroczyła przebojowo, uzyskując najwyższe noty na egzaminie teoretycznym i jedne z najwyższych w części praktycznej. Co ciekawe, pracę na kolei rozpoczęła przypadkowo, namówiona przez kolegę. Dlaczego zdecydowała się na ten zawód?

Pierwsza maszynistka w Kolejach Dolnośląskich. „Pokazałam dziewczynom, że można"

Magdalena Wielczyk, jako pierwsza kobieta w spółce Koleje Dolnośląskie, poprowadzi pociągi. W świat mężczyzn wkroczyła przebojowo, uzyskując najwyższe noty na egzaminie teoretycznym i jedne z najwyższych w części praktycznej. Co ciekawe, pracę na kolei rozpoczęła przypadkowo, namówiona przez kolegę. Dlaczego zdecydowała się na ten zawód?

11,6 mln pasażerów w Kolejach Dolnośląskich w 2018 roku

Koleje Dolnośląskie przewiozły w 2018 roku 11,6 mln pasażerów. To kolejny rekord samorządowej spółki z Legnicy, która jednocześnie zwiększa swój udział w wolumenie przewożonych w Polsce pasażerów.
Subskrybuje zawartość