warning: Creating default object from empty value in /home/rail/public_html/modules/taxonomy/taxonomy.pages.inc on line 34.

Lotos Kolej

Lotos Kolej wydzierżawi Vectrona od Cargounit

Cargounit, operator wynajmu lokomotyw towarowych, powiększył swoją flotę o wielosystemową lokomotywę Siemens Vectron. Lokomotywa została przekazana przez producenta podczas testów na torze Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Pojazd będzie jeździć w barwach Lotos Kolej.

Nowa wielosystemowa lokomotywa Vectron we flocie Cargounit

Cargounit, największy polski niezależny operator wynajmu lokomotyw towarowych, a także lider w Europie Środkowo-Wschodniej, posiadający obecnie prawie 170 pojazdów szynowych, powiększył swoją flotę o nowoczesną, wielosystemową lokomotywę Siemens Vectron. Lokomotywa została przekazana przez producenta podczas testów na torze Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Lokomotywa Cargounit będzie jeździć w barwach Lotos Kolej.

Dwie ex-czekoladowe EU07 w Lotos Kolej

Dwie lokomotywy EU07, które w czekoladowym malowaniu jeszcze jakiś czas temu kursowały w Przewozach Regionalnych, zaczynają służbę w Lotos Kolej.

Pierwsza kobieta w gronie maszynistów Lotos Kolej

Zawód maszynisty od wielu lat kojarzony jest z mężczyznami. Barbara Reszytyło, maszynistka w Wydziale Przewozów Wrocław spółki Lotos Kolej, swoją postawą i zaangażowaniem zmienia ten stereotyp. Dowodem na to jest zdany przez nią na początku stycznia egzamin uprawniający do samodzielnego prowadzenia pociągów towarowych - pisze przewoźnik.

Dwa Griffiny trafią do PKP Intercity już w marcu

Dwa Griffiny, których nie odebrała Lotos Kolej mają trafić do PKP Intercity. Maszyny zostały już oklejone logo przewoźnika, aktualnie przechodzą ostatnie testy.

Newag ma klienta na kolejne dwa Griffiny. Pojadą w PKP Intercity

Jak nieoficjalnie ustalił "Rynek Kolejowy", pozostałe dwie z pięciu lokomotyw Griffin, których nie odebrał Lotos Kolej, znajdą zatrudnienie w PKP Intercity. Trzy pozostałe już jeżdżą w Orlen Koltrans.

Griffiny mogą jeździć po całej sieci w Polsce

Newag przedstawia oświadczenie dotyczące Griffinów, które nie trafiły do LOTOS Kolej. Jak już pisaliśmy na łamach InfoRail.pl trzy z nich pozyskał Orlen KolTrans. Dwa czekają na nowego użytkownika.

Lotosowi zależało na Griffinach. Chciał nawet dopłacić za montaż ETCS

Spółka Lotos Kolej przesłała "Rynkowi Kolejowemu" obszerne wyjaśnienia w sprawie zerwania kontraktu na dostawę lokomotyw Griffin przez Newag. Przewoźnik tłumaczy, że nie mógł odebrać elektrowozów, bo brak systemu ETCS uniemożliwia eksploatację lokomotywy na większości polskiej sieci kolejowej. Lotos proponował nawet, że dopłaci za montaż systemu.

Griffiny nie dla Lotosu

Lotos Kolej i Newag rozwiązały podpisaną w 2015 roku umowę dzierżawy pięciu nowych lokomotyw Griffin. Producent wykupił wyprodukowane przez siebie nowoczesne elektrowozy.

Griffiny dla Lotos Kolej z dopuszczeniem do eksploatacji zgodnym z TSI

W dniu dzisiejszym firma NEWAG S.A. otrzymała zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji dla typu pojazdu kolejowego zgodnego z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności, lokomotywy elektrycznej z modułem spalinowym typu E4DCUd "Griffin" dla Lotos Kolej.
Subskrybuje zawartość