warning: Creating default object from empty value in /home/rail/public_html/modules/taxonomy/taxonomy.pages.inc on line 34.

Maglev

Maglev na lotnisko Incheon pod Seulem [zdjęcia]

Lotnisko Incheon pod Seulem od ubiegłego roku może pochwalić się nie tylko koleją tradycyjną, ale i magnetyczną. W przeciwieństwie do lotniska w Szanghaju, kapsuła porusza się po krótkiej trasie z dość tradycyjną prędkością 70 km/h.

Chuo Shinkansen – pierwszy międzymiastowy maglev

Wykorzystanie technologii lewitacji magnetycznej do napędzania pojazdów nie jest pomysłem nowym. Pierwsze testy prowadzono już w latach 50., zaś w samej Japonii w latach 70. pierwsze pojazdy – jeszcze nie obsługiwane przez człowieka – rozpoczęły jazdy testowe. Dopiero po kilkudziesięciu latach prac naukowców Japonia zdecydowała się na budowę pierwszej linii maglev pomiędzy Tokio a oddaloną o 286 km Nagoją.

Rosja: Kolej magnetyczna do przewozów towarowych?

Koleje Rosyjskie RŻD nawiązały współpracę z państwową firmą Rosatom, zajmującą się energią nuklearną. Celem tej współpracy ma być przeprowadzenie badań dotyczących wykorzystania technologii kolei magnetycznej (maglev) do prowadzenia transportu towarowego.

Powstanie pierwsza długa trasa kolei magnetycznej

Już kilkadziesiąt lat temu spodziewano się, że najszybsze pociągi zostaną zrealizowane w formie kolei magnetycznej Maglev. Koszty budowy okazywały się jednak wielokrotnie większe, niż dla szybkich pociągów na tradycyjnych szynach Vignolesa. Stąd przełomowa jest ostatnia decyzja o rozpoczęciu budowy linii maglev z Tokio do Nagoi.

Japonia: budowa maglev od 2014 r.

Spółka JR Central potwierdziła, że budowa pierwszego, 286 – kilometrowego odcinka kolei magnetycznej (maglev) między Tokio a Nagoją rozpoczną się już w kwietniu przyszłego roku. Inwestycja ma kosztować niespełna 52 mld dolarów.

Japonia: W przyszłym roku rusza budowa kolei magnetycznej z Tokio do Nagoi

Spółka JR Central potwierdziła, że budowa pierwszego, 286-kilometrowego odcinka kolei magnetycznej (maglev) między Tokio a Nagoją rozpocznie się w kwietniu przyszłego roku. Wartość inwestycji szacowana jest na 5,1 biliona jenów (ok. 52 mld dolarów) - informuje International Railway Journal.  

Pierwsze testy pociągu Maglev w Japonii

Jak podaje „Dziennik Gazeta Prawna”, japoński pociąg magnetyczny Maglev, który planowo będzie kursował z prędkością ok 500 km/h, przeszedł w środę 5 czerwca pierwsze udane próby na eksperymentalnym torze w Yamanashi.

Następca Shinkansena pomknie 500 km/h

Japońska Kolej Centralna zaprezentowała nowy, prototypowy skład kolei magnetycznej Maglev, który zacznie kursować w 2027 roku. Pojazd serii L0 ma aerodynamiczny nos, który pozwoli mu rozwijać niesłychanie duże prędkości.

Ultraszybki Hyundai Rotem HEMU-430X

Hyundai Rotem to południowokoreański producent operujący w branży zbrojeniowej, kolejowej i w przemyśle maszynowym. Przedsiębiorstwo należy do Hyundai Group, a nazwa Hyundai Rotem funkcjonuje od 1999 roku. Zakres produkcji sięga od czołgu K1A1, poprzez prasy hydrauliczne, wagony metra i pociągi wysokiej prędkości aż do kolejek maglev.

Rosjanie chcą rozpędzić maglev do 1000 km/godz.

Koleje Rosyjskie (RŻD) wraz z niemieckim Siemensem oraz kilkoma firmami z Korei Południowej chcą skonstruować pociąg, który będzie rozwijał prędkość 1000 km/godz. - Superpociąg oparty na technologii magnetycznej lewitacji ma zostać opracowany do roku 2030, jeśli zostanie zagwarantowana na ten cel odpowiednia kwota - powiedział Aleksander Korchagin, szef działu innowacji RŻD.
Subskrybuje zawartość