warning: Creating default object from empty value in /home/rail/public_html/modules/taxonomy/taxonomy.pages.inc on line 34.

metro

Metro na Bródno już ze wszystkimi pozwoleniami na budowę. Czekamy na umowę

Wojewoda mazowiecki wydał pozwolenia na budowę dla dwóch wentylatorni szlakowych na odcinku wschodnim-północnym II linii metra. Oznacza to, że Metro Warszawskie dysponuje już wszystkimi siedmioma pozwoleniami na realizację obiektów kubaturowych na tym odcinku. Decyzje mają rygor natychmiastowej wykonalności.

Metro na Woli: Krystyna przebiła się na Rondo Daszyńskiego. Tunel północny wydrążony

W piątek 17 sierpnia tarcza TBM Krystyna przebiła się na stację C9 Rondo Daszyńskiego. Tym samym zakończyło się drążenie tunelu północnego II linii metra od stacji C6 Księcia Janusza do stacji C9 Rondo Daszyńskiego.

Metro na Bródno z kolejnymi pozwoleniami od wojewody. 5 decyzji z 7

Wojewoda mazowiecki wydał trzy kolejne pozwolenia dotyczące budowy odcinka II linii metra na Bródno. Dotyczą one stacji C19 Zacisze, C21 Rembielińska oraz wentylatorni szlakowej V19. Do rozpoczęcia budowy brakuje jeszcze dwóch pozwoleń na wentylatornie, ale nie stanowi to istotnej przeszkody w budowie.

Metro na Wolę: Tarcza Krystyna kończy drążyć swój ostatni tunel

Niebawem tarcza TBM Krystyna ma przebić się do komory demontażowej na stacji C9 Rondo Daszyńskiego. Tym samym maszyna zakończy drążenie całego północnego tunelu na budowanym zachodnim odcinku od stacji C6 Księcia Janusza.

Stadler wygrywa przetarg na dostawę 71 pojazdów dla Wales Borders

Wkrótce tramwaje dwusystemowe Citylink i zespoły trakcyjne Flirt firmy Stadler będą powszechnym widokiem na torach sieci przewoźników Wales & Borders oraz South Wales Metro. Od 2022 roku na liniach obu firm będzie jeździło łącznie 71 pojazdów Stadlera.

Berlin w latach 2019-23 planuje więcej tramwajów i dłuższe pociągi S-Bahn. Potem metro

Niemiecki dziennik „Der Tagesspiegel” opisał projekt planu transportowego dla stolicy Niemiec na lata 2019–23 przygotowany przez berliński Senat. Zakłada on „znaczącą” rozbudowę sieci transportowej, w tym budowę nowych sieci tramwajowych, nowych przystanków S–Bahn, a w kolejnych latach rozbudowę U–Bahn, czyli berlińskiego metra. Miasto chce zrezygnować z elektrobusów ładowanych na zajezdniach, na rzecz korzystających z sieci trolejbusowej.

Warszawa. Metro z Woli na Bemowo z ofertą od Gulermak/Astaldi

Metro Warszawskie otworzyło jedyną ofertę w powtórzonym przetargu na budowę 2-kilometrowego odcinka zachodniego z Woli na Bemowo – od stacji C6 Księcia Janusza do stacji C4 Powstańców Śląskich. Chce go budować tylko konsorcjum Gulermak i Astaldi. Warszawę będzie to kosztowało 959 mln zł brutto.

Metro na Targówek: Pierwsza próbka wystroju. Nieco inna niż w koncepcji

Na stacji C-17 Targówek na budowanym odcinku wschodnim-północnym II linii metra pojawiły się próbki elementów wystroju ścian zatorowych i sufitu. Odbiegają one formą i kolorystyką od projektów koncepcyjnych, jednak Metro Warszawskie zaznacza, że ostateczna kolorystyka będzie dopiero zatwierdzana.

Siemens rozwija autonomiczne metro na Tajwanie

Konsorcjum Siemens, Hyundai Rotem oraz BES Engineering dostarczą gotowe rozwiązania mechaniczne i elektryczne dla Zielonej Linii metra w mieście Taoyuan na Tajwanie. W ramach kontraktu metro zostanie wyposażone w system sterowania pociągiem Trainguard MT (CBTC), napędy trakcyjne dla pociągów oraz zasilanie prądem stałym. System sygnalizacyjny metra będzie bezobsługowy na poziomie GoA4, czyli pełnej automatyzacji.

Metro Warszawskie pozytywnie ocenia 97 proc. pasażerów

Zakończyła się czternasta edycja badania ankietowego Metra Warszawskiego przeprowadzonego wśród pasażerów. Sprawdzano przede wszystkim poziom zadowolenia, ale także zbierano podstawowe dane statystyczne. Respondenci po raz kolejny pozytywnie ocenili jakość świadczonych usług. Okazuje się też, że pasażerowie metra… odmłodnieli.
Subskrybuje zawartość