warning: Creating default object from empty value in /home/rail/public_html/modules/taxonomy/taxonomy.pages.inc on line 34.

metro

Metro na Targówek: Powstają już perony i konstrukcje wyjść

Budowa stacji C17 Targówek i C18 Trocka na wschodnim-północnym odcinku II linii metra znajduje się w nowej, dosyć zaawansowanej fazie: trwają prace żelbetowe wewnętrzne, niezwiązane bezpośrednio z elementami o znaczeniu konstrukcyjnym. Widać już perony, na powierzchni stoją natomiast elementy wejść.

Peruwiańskie metro na wysokich estakadach

W stolicy Peru – Limie – od 6 lat funkcjonuje nowoczesny system publicznego transportu szynowego. Otwarte po blisko 25 latach budowy napowierzchniowe metro stało się ważną tkanką w funkcjonowaniu dziewięciomilionowej aglomeracji. Szybki, komfortowy i bezpieczny środek transportu stał się najlepszą alternatywą na sprawne przemieszczenie się w zatłoczonym mieście.

Metro. Niebezpieczne ułatwienia dla niewidomych

Na stacjach I linii pojawiły się plany tyflograficzne, czyli wypukłe schematy dla osób niewidomych i z innymi dysfunkcjami wzroku. Zastrzeżenia może budzić umiejscowienie tablic, które pojawiły się często na środku przejść, przeszkadzając w płynnym przechodzeniu. To kolejne elementy, które mają poprawić wygodę korzystania, a w pewnych warunkach mogą stawać się niebezpieczne i niewygodne.

Metro wymienia szyny na I linii. Pociągi jadą wolniej

Metro Warszawskie do końca roku wymieni 3 km szyn. Prace są prowadzone są nocami, gdy nie jeżdżą pociąg, ale ich charakter wymusza ograniczenie prędkości pociągów. Obecnie w związku z wymianą szyn między Polem Mokotowskim a Politechniką występują opóźnienia w kursowaniu pociągów w kierunku Młocin. Pasażerowie mogą doświadczyć dłuższego czasu przejazdu i postoju na stacjach.

Metro rezygnuje z konkursu na 3+Mory. W zamian projektuj i buduj

Po niekorzystnym wyroku Sądu Okręgowego ws. decyzji o unieważnieniu konkursu na koncepcję architektoniczno-budowlaną dla ostatniego odcinka II linii metra Metro Warszawskie odstąpiło od zamiaru powtarzania postępowania. W zamian w przyszłym roku ma zostać ogłoszony przetarg w formule projektuj i buduj.

Warszawskie metro kupi 45 pociągów za 1,7 mld zł. Zgłosiło się pięciu chętnych

Metro Warszawskie otworzyło koperty w największym w historii przetargu na zakup taboru dla podziemnej kolejki kursującej w stolicy. Swoje oferty złożyło 5 producentów pociągów: Stadler, Alstom, Skoda, Siemens oraz CAF. Zamówienie obejmuje dostawę 37. sześciowagonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych z opcją dokupienia kolejnych ośmiu przeznaczonych do przewozu I i II linii metra w Warszawie.

Spór wokół Inspiro zakończony. Porozumienie Metra i Siemensa

Metro Warszawskie i konsorcjum firmy Siemens i Newag zawarli porozumienie, kończące długi spór związany z nadmiernym zużywaniem się kół w pociągach Inspiro. Producent na swój koszt wymieni koła w dwóch składach, a ponadto dostarczy dla sześciu pociągów 300 kół i 34 osie.

Skoda najtańsza w przetargu na 45 pociągów dla Metra Warszawskiego

Metro Warszawskie do dzisiaj (23 października) czekało na oferty w przetargu na zakup 37 nowych pociągów, z opcją zwiększenia zamówienia o kolejne osiem składów. W sumie wystartowało pięciu producentów.

Metro na Wolę: Doszło do osunięcia ziemi, zginął operator koparki

Na budowie odcinka zachodniego II linii metra doszło do wypadku. Na stacji Księcia Janusza doszło do osunięcia ziemi, w wyniku czego zmarł operator koparki pracującej przy wykopie podstropowym. Prace na tej stacji są wstrzymane.

Metro na Pragę: Tarcza pracuje dobrze, już poza budynkami

Budowniczowie metra są zadowoleni z pracy tarczy TBM Maria, drążącej południowy tunel odcinka wschodniego-północnego II linii metra między Szwedzką a Dworcem Wileńskim. Tarcza minęła już najgorszą strefę żwiru i kamieni narzutowych, przez którą wykonawca zdecydował się na czasowe wykwaterowanie mieszkańców kilku kamienic.
Subskrybuje zawartość