warning: Creating default object from empty value in /home/rail/public_html/modules/taxonomy/taxonomy.pages.inc on line 34.

metro

Konkurs na ostatni odcinek II linii metra trafia jednak do sądu

Na razie nie będzie nowego konkursu na koncepcję ostatniego odcinka II linii metra wraz z zapleczem na Morach. Metro zdecydowało się na złożenie skargi do sądu na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej, która nakazała unieważnić konkurs z powodu naruszenia zasady anonimowości w zwycięskiej pracy. – Ten wyrok będzie niezwykle ważny dla tego postępowania, ale także dla innych potencjalnych konkursów – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.

Warszawa. Transport szynowy to połowa komunikacji miejskiej

– Metro, tramwaje i kolej to 48 proc. ogółu przewozów wykonywanych transportem publicznym – mówi w rozmowie opublikowanej na stronie internetowej ZTM Warszawa Mieczysław Reksnis, szef Biura Polityki Mobilności i Transportu w warszawskim ratuszu. – Tramwaje mają tę przewagę, że są wydzielone z ruchu drogowego i mają możliwość omijania korków. Kierowcy siedzą i patrzą, jak tramwaj przemyka – dodaje.

Warszawskie metro z wysokimi ocenami od mieszkańców

Mieszkańcy stolicy już po raz trzynasty ocenili funkcjonowanie warszawskiego metra. Podziemna kolej otrzymała bardzo wysokie oceny, a ogólny odsetek zadowolonych pasażerów znacznie przekroczył poziom 90 proc.

Metro Warszawskie kupuje energię na 2018 r.

Metro Warszawskie ogłosiło nowy przetarg na dostawcę energii elektrycznej w 2018 r. dla I i II linii metra. Zapotrzebowanie określono na ok. 130 tys. MWh (+/- 10%), a spółka zamierza na ten cel przeznaczyć kwotę 37,7 mln zł brutto.

Warszawa. Transport szynowy to połowa komunikacji miejskiej

– Metro, tramwaje i kolej to 48 proc. ogółu przewozów wykonywanych transportem publicznym – mówi w rozmowie opublikowanej na stronie internetowej ZTM Warszawa Mieczysław Reksnis, szef Biura Polityki Mobilności i Transportu w warszawskim ratuszu. – Tramwaje mają tę przewagę, że są wydzielone z ruchu drogowego i mają możliwość omijania korków. Kierowcy siedzą i patrzą, jak tramwaj przemyka – dodaje.

Warszawa chce zwiększyć udział komunikacji szynowej

– Chcemy zwiększać udział komunikacji szynowej, co będzie naturalnie postępowało wraz z rozwojem metra. Metro przewozi ok. 640 tys. pasażerów dziennie, a przecież oddany do użytku jest fragment II linii. Tramwaje też będą zyskiwać dzięki budowie nowych tras – mówi dyrektor Biura Polityki Mobilności i Transportu UM Warszawa.

Tajpej. Metro pod wodą, w trawie i w tartanie

Z okazji 29. Letniej Uniwersjady, która w sierpniu odbędzie się w stolicy Tajwanu, metro w Tajpej zmieniło podłogi wagonów w obrazy nawierzchni, na których akademiccy sportowcy będą się bić o medale. Największe wrażenie robi basen, ale jadąc do pracy można też przejść się po piłkarskiej murawie, koszykarskim parkiecie albo lekkoatletycznym niebieskim tartanie.

Warszawa gotowa niezwłocznie ogłosić nowy konkurs na metro. Co jeśli będą ci sami?

Decyzja Krajowej Izby Odwoławczej o unieważnieniu konkursu na koncepcję architektoniczno-budowlaną ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra jest dla miasta zaskoczeniem. – Straciliśmy 8,5 miesiąca, nad czym ubolewam, ale na ten moment nie ma to żadnych konsekwencji. Jesteśmy gotowi do ogłoszenia nowego konkursu w ciągu 3-5 dni od terminu otrzymania prawomocnego orzeczenia KIO – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy. Otwarte jest pytanie, jaki wpływ na zasadę anonimowości będzie miało złożenie tych samych bądź bardzo podobnych prac przez uczestników unieważnionego konkursu.

Metro: Od niedzieli I linia skończy wcześniej

Pasażerowie korzystający z I linii metra muszą przygotować się na utrudnienia. Od niedzieli 30 lipca przez kilka dni wszystkie stacje będą wcześniej zamykane, a ostatnie pociągi odjadą ze stacji początkowych już o godz. 22:15, czyli blisko dwie godziny wcześniej.

Metro na Targówek: Maria zaczyna drążyć kolejny odcinek tunelu – do Szwedzkiej

Tarcza Maria rozpoczęła dzisiaj (25 lipca) rano drążenie kolejnego odcinka tunelu na odcinku wschodnim-północnym II linii metra. Wykonawca zakłada, że wykonywanie tuneli do stacji C16 Szwedzka potrwa do września, a wszystkie tunele na całym odcinku będą gotowe na przełomie grudnia i stycznia.
Subskrybuje zawartość