warning: Creating default object from empty value in /home/rail/public_html/modules/taxonomy/taxonomy.pages.inc on line 34.

RailTV

Singapur: 44 mld dolarów na metro w dziesięć lat

Singapur zamierza zainwestować 44 mld dol. w ciągu najbliżej dekady w budowę linii metra. Sieć szynowa Singapuru miałaby się zwiększyć dwukrotnie, by sprostać szybko rosnącej populacji - zapewnił w niedzielę premier Lee Hsien Loong.

Kabaty vs. Metro: radni zajmą się smrodem z bazy Metra

Dzisiaj radni Ursynowa mają zająć się problemem odoru ze stacji techniczno-postojowej na Kabatach - pisze "Gazeta Stołeczna".

Otwarcie ofert w przetargu na tabor dla metra przełożone

Metro Warszawskie przełożyło otwarcie ofert w przetargu na pozyskanie 35 sześciowagonowych składów. Pierwotnie zaplanowany termin to 18 sierpnia. Otwarcie ofert nastąpi jednak pięć dni później, 23 sierpnia.

Obrońcy krzyża św. Andrzeja

Jak donosi dzisiejszy dziennik "Metro", podczas wczorajszego happeningu zwolenników przeniesienia krzyża sprzed pałacu prezydenckiego w Warszawie furorę robiła spora grupa w kolejarskich czapkach i koszulkach z napisem drezyny.eu.

Przetag na modernizację urządzeń sterowania ruchem w metrze

Metro Warszawskie ogłosiło przetarg nieograniczony na wykonanie modernizacji urządzeń sterowania ruchem pociągów na stacji metra A1 - etap II.

Siemens zainstalował system sygnalizacji i kontroli 2 linii metra w Nanjing

Nanjing Metro Corporation - operator metra w chińskim mieście  Nanjing - niedawno otworzył drugą, 38-kilometrową linię metra. W okresie budowy tej linii trwającym tylko 36 miesięcy Siemens Mobility, wraz z lokalnym partnerem, Instytutem Technologii Elektronicznych w Nanjing (NRIET), wyposażył zarówno samą linię, jak i 35 obsługujących ją pociągów w system automatycznej kontroli pociągu MT Trainguard.

93 procent warszawiaków lubi metro

Metro Warszawskie po raz kolejny zleciło firmie zewnętrznej przeprowadzenie badań dotyczących zadowolenia pasażerów korzystających z warszawskiego metra. Badanie przeprowadzono na próbie 1539 osób w dniach 7-13 czerwca 2010 r., na każdej z 21 stacji w godzinach kursowania podziemnej kolejki, tj. 5.00 - 24.00. Wyniki pokazują, że 93 % pasażerów Metra Warszawskiego ocenia jego ogólne działanie jako dobre lub bardzo dobre - informuje "Gazeta Wyborcza".

Dlaczego warto budować metro?

Zajmuje najmniej powierzchni, a przewozi najwięcej pasażerów - to tylko niektóre atuty metra wobec innych środków transportu w mieście. Zobacz prezentację Metra Warszawskiego przedstawiającą największe zalety budowy II linii podziemnej kolejki w stolicy.

Bez ochrony w nocnych pociągach. Oszczędności?

PKP Intercity nie zważając na letni szczyt, wycofała ochronę z letnich pociągów - informuje "Metro". Dziennik sugeruję, że powodem takiej decyzji są oszczędności, a nie - jak oficjalnie deklaruje przewoźnik - niezadowalająca praca firmy ochroniarskiej.

Alternatywna kolej: Pneumatyczne metro

Idea kolei pneumatycznej bazowała na wykorzystaniu tych samych praw fizyki, na których zasadzało się funkcjonowanie kolei atmosferycznej. Był to jednak pomysł na stworzenie alternatywnego modelu metra - jego składy miałyby być ściśle dopasowane do ścian tunelu.
Subskrybuje zawartość