warning: Creating default object from empty value in /home/rail/public_html/modules/taxonomy/taxonomy.pages.inc on line 34.

Białystok

Pół roku bez pociągów Białystok – Czeremcha

Na odcinku Czeremcha – Białystok, z uwagi na szeroki zakres prac modernizacyjnych, PKP PLK planują wyłączenie z eksploatacji tej linii w okresie 6 miesięcy (12 marca – 10 września).

Kaczyński: Na Podlasiu albo lotnisko, albo autostrady i szybkie koleje

– Jeśli uznamy, że Podlasie potrzebuje lotniska, trzeba się zdecydować na to, że nie budujemy szybkich kolei. Albo to, albo to. Jeśli będą autostrady i koleje, zastanawiające jakie znaczenie wtedy będzie miało lotnisko – mówił w rozmowie z Radiem Białystok prezes PiS, Jarosław Kaczyński.

Modernizacja linii na Podlasiu utrudni realizację planów PR

PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczynają remont trzech linii kolejowych na trasach: Białystok - Czeremcha, Łapy - Śniadowo i Siedlce - Hajnówka. Prace rozpoczną się już w marcu a ich główny cel to przygotowanie tras objazdowych niezbędnych w czasie modernizacji linii Warszawa - Białystok, na odcinku Sadowne- Czyżew. Trwają też przygotowania do prac na odcinku Czyżew-Białystok. – Modernizacja linii objazdowych znacznie utrudni planowane na ten rok przez Przewozy Regionalne zwiększenie ilości połączeń kolejowych. Tam, gdzie chcieliśmy wykonywać przewozy dwa razy większe, mamy teraz kłopoty – ubolewa Jarosław Glazer, dyrektor Podlaskiego Oddziału Przewozów Regionalnych.

Zmiany na trasie Białystok – Szepietowo

Przewozy Regionalne informują, że na wnioski i petycje pasażerów, po uzgodnieniu z Organizatorem przewozów w województwie, od 30 stycznia br. zmieni się rozkład jazdy dwóch pociągów REGIO kursujących na trasie Białystok – Szepietowo.

Wygodniej pojedziemy koleją na Podlasiu

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły za ponad 300 mln wszystkie trzy przetargi w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia w woj. podlaskim. Dotyczą linii kolejowej nr 32 na odc. Białystok – Bielsk Podlaski (Lewki), linii nr 31 na odc. gr. województwa – Czeremcha – Hajnówka oraz linii nr 52 Lewki – Hajnówka. Inwestycje umożliwią lepszą komunikację kolejową w regionie oraz poprawią sprawność przewozów towarowych.

Białystok: PR kupią torby

Przewozy Regionalne Sp. z o.o. Oddział Podlaski z siedzibą w Białymstoku informuje o ogłoszonym przetargu na zakup i dostawę toreb służbowych

Białystok i Skarżysko-Kamienna – umowy na opracowanie dokumentacji projektowych podpisane

PKP S.A. wybrała wykonawcę dokumentacji projektowej, przedprojektowej i okołoprojektowej dla inwestycji dworcowych w Białymstoku i Skarżysku-Kamiennej, realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. W przypadku obydwu projektów zwycięzcą przetargu została firma Pas Projekt.

EBI udzielił 175 mln euro kredytu na modernizację Rail Baltiki

Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) udzielił PKP Polskim Liniom Kolejowym kredytu w wysokości 175 mln euro na modernizację ponad 100 km linii kolejowej w ramach projektu Rail Baltica. Dzięki modernizacji dwóch odcinków linii Sadowne – Czyżew i Czyżew – Białystok, pasażerowie zyskają wygodne połączenia dalekobieżne oraz międzyregionalne. Linia Rail Baltica to także jedyne połączenie kolejowe krajów nadbałtyckich z Polską i pozostałymi krajami Unii Europejskiej.

175 mln euro na modernizację Rail Baltica

Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) udzielił PKP Polskim Liniom Kolejowym kredytu w wysokości 175 mln euro na modernizację ponad 100 km linii kolejowej w ramach projektu Rail Baltica, części korytarza Morze Północne – Morze Bałtyckie sieci bazowej TEN-T. Dzięki modernizacji dwóch odcinków linii Sadowne – Czyżew i Czyżew – Białystok pasażerowie zyskają wygodne połączenia dalekobieżne oraz międzyregionalne. Linia Rail Baltica to także jedyne połączenie kolejowe krajów nadbałtyckich z Polską i pozostałymi krajami Unii Europejskiej.

Czy na trasie Warszawa – Białystok pojedziemy z prędkością 200 km/h?

W ramach modernizacji trasy Rail Baltica z Warszawy do Białegostoku geometria torów ma zostać przystosowana do prędkości 200 km/h. Ale w pierwszym etapie pociągi będą poruszać się maksymalnie z prędkością 160 km/h. Jej przekroczenie wymagałoby przebudowy infrastruktury (chodzi m.in. likwidację wszystkich przejazdów kolejowych) oraz skierowania szybkich pociągów do obsługi tego połączenia.

Subskrybuje zawartość