warning: Creating default object from empty value in /home/rail/public_html/modules/taxonomy/taxonomy.pages.inc on line 34.

Łódź

Ozorków: Dużego remontu podstacji na razie nie będzie

Gmina Zgierz zapewnia, że będzie monitorować stan podstacji Emilia. Obiekt przeszedł awaryjną naprawę, dzięki czemu możliwe było przywrócenie ruchu na podmiejskiej linii 46 Łódź – Ozorków, jednak w dłuższej perspektywie czasowej niezbędny jest kompleksowy remont budynku. Pilnych prac modernizacyjnych wymaga zresztą cała infrastruktura na międzygminnej trasie.

Pabianice: Powrót tramwaju z problemami

Od początku listopada po pięciomiesięcznej przerwie znów kursuje tramwaj podmiejskiej linii 41 łączącej Łódź z Pabianicami. Choć zakończył się remont sieci trakcyjnej, problemem pozostaje wciąż kwestia podstacji elektrycznych. Ich niedostateczny stan techniczny to jednak tylko stan przejściowy – będą one bowiem remontowane w ramach dużej modernizacji trasy rozpoczynającej się w przyszłym roku.

Warszawa-Łódź 12 wagonów. Warszawa-Terespol 2 wagony. Dlaczego?

Kiedy możemy liczyć na poprawę warunków podróży, która obecnie zniechęca do wyboru kolei, jako szybkiego i wygodnego środka transportu na odcinku Warszawa – Terespol? – takie pytanie stawia poseł Marcin Duszek Ministrowi Infrastruktury i Budownictwa.

Łódź: Północna i Plac Wolności do rewitalizacji. Zniknie tramwajowe rondo

Łódzki Zarząd Inwestycji Miejskich ogłosił przetarg na prace projektowe i budowlane w północnej części łódzkiego śródmieścia. Inwestycja wchodzi w skład czwartego projektu rewitalizacji obszarowej centrum Łodzi. Dla transportu zbiorowego oznacza to z jednej strony poprawę jakości torowisk, ale z drugiej – pogorszenie elastyczności sieci poprzez likwidację jednej z awaryjnych pętli.

Łódź: Odcinek na Chochoła do przebudowy. Powstanie splot

Jutro rozpocznie się wymiana torów na końcowym odcinku linii tramwajowej przy ul. Aleksandrowskiej w Łodzi. Prace pozwolą na podniesienie prędkości – dotychczas na części trasy motorniczowie musieli zwalniać do 10 km/h. Wybudowanie brakującego peronu na jednym z przystanków wymusi zastosowanie nietypowego rozwiązania.

Łódź odstępuje od planów likwidacji torowisk

W Łodzi ma nie dojść już do żadnej likwidacji tras tramwajowych – zapewniają władze miasta. Wkrótce remontowane mają być odcinki ulic Ogrodowej i Północnej, które niecałą dekadę temu przewidziano do zamknięcia. Zachowana zostanie także trasa na Koziny. Równolegle torowiska mają pojawiać się także na ulicach, na których dziś ruchu tramwajowego nie ma.

„Pociąg do Niepodległości” przyjedzie na obchody do stacji Łódź Fabryczna

11 listopada o godzinie 12:20 na dworzec Łódź Fabryczna wjedzie specjalny w barwach narodowych pociąg Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, którego nazwę wybrali mieszkańcy województwa. Odbędzie się również - przygotowana na tę okazję - rekonstrukcja historyczna połączona z piknikiem rodzinnym. W ten wyjątkowy sposób ŁKA wraz z Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego i mieszkańcami chce obchodzić tegoroczne Święto Niepodległości oraz zainaugurować „Rok Odzyskania Niepodległości”.

MPK-Łódź zmodernizuje 7 składów 805Na

Łódzkie MPK zakończy proces modernizacji tranwajów generacji 805Na, remontując czternaście wagonów według znanego już łodzianom standardu. Modernizacja każdego z siedmiu składów kosztować będzie niespełna 2 mln zł. Przewoźnik tłumaczy, że nie stać go na szybkie wycofanie taboru wysokopodłogowego, więc musi go unowocześniać, by móc wykorzystywać wiekowe wagony przez kilka następnych lat.

ABB będzie produkowało w Łodzi transformatory dla całej Europy

ABB ogłosiła strategiczną reorganizację globalnej działalności, która będzie miała miejsce również w Polsce. Łódź będzie głównym centrum wytwórczym dla klientów z sektora kolejowego w Europie.

Wild: CPK zbliży do siebie Łódź i Warszawę

Centralny port Komunikacyjny w Stanisławowie w gminie Baranów będzie nie tylko międzykontynentalnym portem lotniczym, mogącym z biegiem czasu stać się jednym z 10 największych tego typu obiektów na świecie. Korzyścią z inwestycji będzie również utworzenie centralnego węzła spajającego krajową sieć kolejową, a także integracja Warszawy i Łodzi w jedną aglomerację – uważa pełnomocnik rządu do spraw budowy CPK Mikołaj Wild. Dziś koncepcja dalszych prac nad CPK trafi pod obrady rządu.
Subskrybuje zawartość