warning: Creating default object from empty value in /home/rail/public_html/modules/taxonomy/taxonomy.pages.inc on line 34.

Łódź

Łódź: Tajemniczy spór Torpolu z Urzędem Miasta

W blisko rok po oddaniu do użytku podziemnego dworca Łódź Fabryczna rozliczenia finansowe między wykonawcą a zamawiającymi nadal nie zostały zakończone. W złożonym w łódzkim Sądzie Okręgowym pozwie konsorcjum Torpol-Astaldi-PBDiM-Intercor żąda od łódzkiego magistratu, PKP PLK i PKP S. A. zapłaty ponad 48 milionów złotych za nieobjęte zamówieniem prace dodatkowe. Obie strony nie ujawniają szczegółowych informacji na temat przedmiotu sporu.

Łódź. Bukmacherzy: Tunel średnicowy nie powstanie w terminie

W ofercie jednej z firm bukmacherskich pojawiła się możliwość obstawiania terminu oddania do użytku tunelu średnicowego w Łodzi. Co ciekawe, według specjalistów od ryzyka „łódzkie metro”, które ma powstać do 2022 r. nie zostanie oddane w terminie. Za złotówkę postawioną na to, że to się uda, można wygrać 2,5 zł. Za obstawienie, że termin nie zostanie dotrzymany – tylko 1,4 zł.

Łódź Fabryczna ma być przelotowa, jest wykonawca tunelu

PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały w przetargu ofertę na budowę tunelu średnicowego w Łodzi. Inwestycja ma zostać zrealizowana do 2022 roku, a jej wartość to 1,59 mld zł brutto.

Wykonawcy Łodzi Fabrycznej domagają się 48,2 mln zł

Konsorcjum, które wybudowało Nową Łódź Fabryczną, złożyło do sądu wniosek przeciwko PLP PLK, PKP S.A. i miastu Łódź, o zapłatę należności za nieobjęte umową roboty dodatkowe.

UM Łódź: Tunel średnicowy musi powstać przed Expo 2022

Do końca roku PKP PLK planują podpisać umowę z wykonawcą tunelu Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Żabieniec. Nie są jeszcze znane szczegóły dotyczące harmonogramu prac oraz związanych z nimi utrudnień w ruchu na łódzkich ulicach. Dokładne dane, których potrzebują władze miasta, by skoordynować z nimi pozostałe inwestycje, będą znane dopiero po zakończeniu prac projektowych.

Torpol idzie do sądu w sprawie Fabrycznego

Konsorcjum Torpolu złożyło do Sądu Okręgowego w Łodzi pozew o zapłatę łącznie 48,2 mln zł przeciwko Miastu Łódź, PKP PLK i PKP - podał Torpol w komunikacie.

MPK Łódź: Linia lutomierska wymaga pilnego remontu

Przejazd technicznego tramwaju do pętli w Lutomiersku nie oznacza automatycznego wznowienia przewozów regularnych. Linia tramwajowa wymaga bowiem szeroko zakrojonych prac remontowych – zarówno w zakresie torów, jak i zasilania. Wydaje się tymczasem, że na przeprowadzenie kompleksowej modernizacji w ramach obecnej perspektywy budżetowej UE nie ma już obecnie szans.

Łódź: Karta płatnicza zamiast biletu, opłaty za przejechane przystanki. Ruszają testy

16 września rozpoczną się kilkumiesięczne testy elektronicznego systemu płacenia za przejazdy łódzkimi tramwajami. Nowe rozwiązanie pozwala na użycie karty płatniczej w roli biletu oraz na odmierzenie opłaty dokładnie według liczby przejechanych przystanków według taryfy korzystniejszej, niż w przypadku krótkookresowych biletów czasowych. Od strony technologicznej przygotowała system Mennica Polska.

Łódź: Początek budowy drogi do dworca Łódź Fabryczna

W ciągu niecałego roku łódzki Zarząd Inwestycji Miejskich planuje wybudować kolejny odcinek al. Grohmanów, zapewniający bezpośrednie połączenie dworca Łódź Fabryczna z DK14. Krótki czas inwestycji wiąże się z budową na niezagospodarowanym dziś terenie pokolejowym. Jednocześnie zmiany obejmą jednak cały układ drogowy w okolicy wraz z pętlą autobusową i wiaduktem DK14.

Łódź: Remont tramwajów podmiejskich z RPO 2020+?

Marszałek województwa łódzkiego przekonuje, że Pabianice wraz z Ksawerowem przetarły szlak, którym mogą podążyć pozostałe gminy, szukając środków na modernizację zdegradowanej infrastruktury tramwajowej. Kolejnego konkursu, w którym można by złożyć wnioski podobne do tego zwycięskiego, można się jednak spodziewać dopiero w następnej perspektywie budżetowej UE. Czy do tego czasu w ogóle uda się utrzymać tramwaj przy życiu?
Subskrybuje zawartość