warning: Creating default object from empty value in /home/rail/public_html/modules/taxonomy/taxonomy.pages.inc on line 34.

Olsztyn

Rusza przetarg na projekt nowego Olsztyna Głównego

Wreszcie rusza wyczekiwany drugi już przetarg na przebudowę stacji i dworca Olsztyn Główny. Z nowego obiektu olsztynianie będą mogli skorzystać za ponad cztery lata – jeśli oczywiście tym razem uda się rozstrzygnąć postępowanie.

PLK pokazuje jak idą prace na linii Olsztyn – Działdowo [zdjęcia]

Zbliża się koniec zasadniczych prac na pierwszym odcinku linii kolejowej łączącej Olsztyn z Działdowem. Prace na przystankach i stacjach od Olsztyna do Olsztynka wkraczają w końcową fazę. Pasażerowie skorzystają wkrótce z komfortowych i w pełni wyposażonych peronów. Zaawansowane są prace w torach. Remont linii zapewni lepsze codzienne dojazdy do szkoły i pracy. Wartość inwestycji to 260 mln zł.

Zbliża się koniec prac na odcinku Olsztyn – Olsztynek

Zbliża się koniec zasadniczych prac na pierwszym odcinku linii kolejowej łączącej Olsztyn z Działdowem. Prace na przystankach i stacjach od Olsztyna do Olsztynka wkraczają w końcową fazę – podają PKP PLK.

Remont linii Działdowo - Olsztyn wkracza w końcową fazę

Zbliża się koniec zasadniczych prac na pierwszym odcinku linii kolejowej łączącej Olsztyn z Działdowem. Prace na przystankach i stacjach od Olsztyna do Olsztynka wkraczają w końcową fazę. Zaawansowane są prace w torach.

PKP SA zapowiadają nowy przetarg na projekt dworca i stacji Olsztyn Główny

Olsztyn z utęsknieniem czeka na ucywilizowanie okolic dworca kolejowego i autobusowego. Poprzedni przetarg na projekt nowego obiektu zakończył się skandalem w obliczu podejrzeń korupcyjnych. PKP SA zapowiadają nowe postępowanie w ciągu kilku tygodni.

Co słychać na linii Olsztyn – Olsztynek?

Czytelnicy dopytują o to, kiedy pociągi wrócą na linię nr 216 Olsztyn – Olsztynek. PKP PLK oczekuje od wykonawcy;zakończenia prac do końca września.

Olsztyn: Co z tramwajem na Wilczyńskiego i pod Wysoką Bramą?

Olsztyn ma dosyć ambitny plan związany z rozbudową sieci tramwajowej. Oprócz trasy na Pieczewo, na którą odbył się niedawno nieudany przetarg, mowa jest m.in. o rozbudowanym krańcu pod Wysoką Bramą, linią wzdłuż Wilczyńskiego czy torowisko do Kortowa. Miasto zdaje sobie sprawę, że nie wszystko może udać się zrobić do 2023 r. – Liczymy bardzo na to, że nowa perspektywa będzie bardzo szeroko otwarta dla transportu publicznego. My będziemy gotowi – mówi Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna.

Olsztyn: 12 tramwajów to minimum, by obsłużyć nową trasę

Blisko dwa tygodnie temu Olsztyn podpisał umowę z tureckim Durmazlarem na dostawę nowych tramwajów. Zamówienie podstawowe obejmuje 12 tramwajów. – Budując nową linię, musimy zapewnić określony rozkład jazdy i odpowiednią jakość usługi. Te 12 tramwajów to minimum – mówi Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna, który nie ukrywa, że miastu zależy na pozyskaniu dodatkowych środków, by wzmocnić także istniejące linie.

Olsztyn: Trwają rozmowy w sprawie kolei aglomeracyjnej

Miasto chce wykorzystać inwestycyjne plany kolejarzy i uruchomić w Olsztynie zalążek kolei aglomeracyjnej. Zanim to się jednak stanie, powstać musi odpowiednia infrastruktura. Już budowane są dwa nowe przystanki o nazwach Olsztyn Dajtki i Olsztyn Śródmieście, a w planach są kolejne. Jednak do uruchomienia kolei w ramach komunikacji publicznej jeszcze daleka droga.

Czy i gdzie Olsztyn pomieści tramwaje Panorama?

Za niecałe dwa lata Olsztyn niemal podwoi liczbę tramwajów. Obecna zajezdnia tramwajowa wszystkich nie pomieści. – Projektujemy rozbudowę zajezdni przy Kołobrzeskiej, skąd będziemy musieli wyprowadzić autobusy – mówi Piotr Grzymowicz, prezydent miasta. Przyznaje jednak, że miasto nie ma jeszcze finansowania dla tego projektu i zajezdni nie uda się rozbudować do czasu przyjazdu nowych tramwajów.
Subskrybuje zawartość