warning: Creating default object from empty value in /home/rail/public_html/modules/taxonomy/taxonomy.pages.inc on line 34.

Olsztyn

Olsztyn odchudza projekt tramwajowy

Również Olsztyna nie ominął problem wysokich cen. Po otwarciu ofert na rozbudowę sieci tramwajowej – do najtańszej brakowało miastu ok. 150 mln zł. Teraz miasto szykuje się na różne scenariusze, a jednym z nich jest odchudzenie projektu o zbędne elementy. Zdaniem urzędników, po dotychczasowej analizie dokumentów, udało się już „odchudzić” projekt o kilkadziesiąt milionów złotych.

Nowy Olsztyn Główny. Niedoszły projektant z tańszą ofertą

PKP SA otworzyły oferty w ponowionym przetargu na projekt budowy nowego dworca i przebudowy stacji Olsztyn Główny. O zamówienie ubiegają się dwie firmy projektowe, w tym Multiconsult, który niemal zdobył zamówienie poprzednim razem.

Podróżni korzystają z nowych peronów pomiędzy Olsztynem a Iławą

Pasażerowie korzystają z 11 nowych peronów w 7 miejscowościach na linii Iława – Olsztyn. Gotowe są już obiekty w miejscowościach Rudzienice Suskie, Pikus, Samborowo, Lubajny, Stare Jabłonki, Biesal i Unieszewo.

Grzymowicz: Tramwaje stały się marką Olsztyna

Wyłącznie Olsztyn, spośród polskich miast, zdecydował się na uruchomienie od podstaw tramwajów. Za projektem stoi dotychczasowy włodarz miasta, Piotr Grzymowicz, który obecnie kandyduje na kolejną kadencję. Przedstawił nam swoje dalsze plany rozwoju tramwajów, ITS-u i roweru miejskiego, jeżeli mieszkańcy go poprą i dalej będzie sprawował urząd prezydenta.

Odcinek Olsztyn – Olsztynek otwarty. Pociągi jeżdżą wolno

15 października PKP PLK hucznie zapowiedziało powrót pociągów na odcinek linii kolejowej 216 pomiędzy Olsztynem a Olsztynkiem. Pociągi faktycznie wróciły na trasę dnia następnego, ale prace się jeszcze nie zakończyły i składy łapią spore opóźnienia.

Olsztyn: Wraca Małkowski. „Tramwaj nie może być uciążliwy dla kierowców”

Poznaliśmy wreszcie opinię kolejnego kandydata na prezydenta, jakie plany ma wobec rozwoju tramwajów w Olsztynie. Swoje zdanie na temat tego środka transportu wyraził Czesław Małkowski, dawny prezydent miasta, którego oskarżano za seksaferę w miejskim magistracie. Mimo że za jego kadencji zaczęto mówić o powrocie tramwajów do Olsztyna, to dzisiaj już tak chętnie nie wypowiada się na ten temat ich rozbudowy.

Olsztyn: Tam, gdzie nie dojedzie tramwaj, mieszkańców obsłuży kolej. PLK zapowiadają projekt

Ruszają przygotowania do wzmocnienia roli kolei w Olsztynie. Prezes spółki PKP PLK, Ireneusz Merchel, zapowiedział uruchomienie postępowania przetargowego, w ramach którego miasto zyska aż cztery przystanki kolejowe. Obsłużą one przede wszystkim osiedla Gutkowo, Likusy i Redykajny. Co więcej, na realizację zadania spółka zabezpieczyła już 50 mln zł we własnym budżecie.

Pociągi wracają na odcinek Olsztyn – Olsztynek

Od 16 października wracają pociągi na trasę Olsztyn – Olsztynek. Pasażerowie skorzystają z nowych peronów. Inwestycja z Krajowego Programu Kolejowego, realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe miedzy Działdowem a Olsztynem, wkracza w kolejny etap. Po modernizacji podróż m.in. ze stolicy województwa do Działdowa i Warszawy będzie krótsza i wygodniejsza.

Jutro pociągi wracają na trasę Olsztyn-Olsztynek

Po trwającym od stycznia remoncie linii kolejowej Olsztyn-Olsztynek od wtorku wracają połączenia na tej trasie.

Olsztyn: Darmowa komunikacja miejska. Czy i dla kogo?

Wśród zapowiedzi kandydatów na prezydenta miasta padają także liczne postulaty o stworzeniu bezpłatnej komunikacji w Olsztynie. Oczywiście, pomysły różnią się od siebie. Co ciekawe, mówią o niej wszyscy startujący w wyborach, a pomysły od siebie w sporej części się również. Pozostaje wyłącznie pytanie, czy Olsztyn stać na taki krok.
Subskrybuje zawartość